Finansijska pismenost

U okviru takmičenja Brainfinity 2021 šest ekipa naših učenika šestog i sedmog razreda se tokom meseca novembra takmičilo tako što je trgovalo akcijama na virtuelnoj berzi. Ovaj projekat je pokrenut kako bi se ojačala finansijska pismenost učenika, podstakla kreativnost i inovativnost, razvila sposobnost za preuzimanje rizika, planiranje i upravljanje projektima. Učenici su razvijali raznovrsne ljudske sposobnosti i učili da izgrađuju stil života u čijoj osnovi je orijentacija na rad, tačnost u radu, preciznost.

U okviru ovog malog projekta prvi zadatak za učenike je bio da sastave tim od četiri člana, daju kreativno ime svom timu, naprave mejl adresu, sliku i logo svoje ekipe i to pošalju nastavniku matematike Danilu Borovnici koji im je bio mentor tokom takmičenja. Učenici su prvo učili šta je berza, šta su akcije, uopšte poslovanje na berzi. Na platformi koja simulira rad stvarne berze timovi su dobili 20.000 dolara kojim su, tokom meseca novembra, kupovali i prodavali akcije stvarnih preduzeća (ali prividno).

Na kraju projekta su predali izveštaj nastavniku u kom su napisali kako su sastavili tim,  ocenili doprinos svakog člana tima, kako su podelili zaduženja, opisali rad tokom trajanja projekta (kako su birali kompanije, gde su sve tražili informacije, kako su donosili odluke o kupovini, tj. prodaji).

Zarada u ovom projektu nije bila primarni cilj već da učenici uče šta sve podrazumeva rad i zašto su bitni timski rad, tačnost i odgovornost.

Jedna od ključnih kompetencija za celoživotno učenje je smisao za inicijativu i preduzetništvo. Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja je od 2019. godine razvijanje preduzetničkih kompetencija kod nastavnika i učenika stavilo kao jedan od prioriteta u obrazovanju i nalaze se u Zakonu o osnovama obrazovanja i vaspitanja.

This entry was posted in Primeri dobre prakse, Projekti, Takmičenja and tagged , , . Bookmark the permalink.