previous arrow
next arrow
Slider


PrimeriDobrePrakdeBlueDobraPraksa

                                                       


eCasopisRedeČasopis

                                                       


AktivnaSkolaRed
AktivnaŠkola

                                                       


FacebookRed
facebook

                                                       


MoodleRed
Moodle

Odlaganje nastave

U školi se nastava NEĆE odvijati u periodu od 18. do 24. februara 2019. godine zbog epidemije gripa u Srbiji.

Obrazloženje:

Saglasno odluci Vlade Republike Srbije od 14. februara 2019. godine, koja je doneta po preporuci Ministarstva zdravlja, zbog epidemije gripa, nastava se obustavlja u svim ustanovama osnovnog i srednjeg obrazovanja i vaspitanja na teritoriji AP Vojvodine, u periodu od 18. do 24. februara 2019. godine.

Obrazovno-vaspitni rad se nastavlja počev od ponedeljka 25. februara 2019. godine. Odluka o načinu nadoknade propuštenog obrazovno-vaspitnog rada, biće doneta naknadno.

Odluka Pokrajinskog sekretarijata za obrazovanje, propise, upravu i nacionalne manjine - nacionalne zajednice

Primena digitalnih udžbenika u nastavi - ogledni čas

16. novembar 2018 - Galerija fotografija

Učiteljica Gordana Rackov je 16. novembra 2018. održala ogledni čas iz predmeta Srpski jezik, a nastavna jedinica je Glasovi i štampana slova C i Nj. Oglednom času su prisustvovali direktor škole  Vitomir Radak, nastavnice srpskog jezika: Zita Herceg i Dragica Vukša i učiteljice: Jasmina Ciganović, Radmila Čudanov i Branislava Okuka.

digi1    digi2

Cilj časa je da se prikaže primena digitalnog i elektronskog udžbenika u savladavanju prepoznavanja, pisanja i čitanja štampanih slova C i Nj. Kombinacijom zadataka na digitalnom udžbeniku, posmatranjem i analizom pisanja slova i povezivanjem znanja koje su stekli na prethodnim časovima, učenici su utvrđivali pisanje i čitanje do sada obrađenih slova. U uvodnom delu časa učenici su uočavali slova odgonetanjem pitalice, a zatim su se podsetili redosleda pokreta pri pisanju novih slova putem digitalne animacije. Uporedo su učili, radili zadatke i vežbali putem digitalnog i štampanog udžbenika i pripremljenih materijala. Na kraju su naučeno utvrdili igrajući igru Slovima, radom u parovima, putem računara i pripremljenih nastavnih listića.

digi3    digi4   

Digitalni udžbenici u kombinaciji sa tradicionalnim načinom rada omogućavaju učnicima samostalan rad, rad u paru ili u grupi, veću angažovanost i aktivnost na svakom času. Radom interaktivnih testova i zadatka u digitalnom udžbeniku i dobijanjem brze povratne informacije učenici mogu da provere koliko su uspešno savladali nastavne sadržaje. Personalizovan pristup u nastavi naglašava važnost uloge nastavnika, a učenicima omogućava ne samo da postignu bolji uspeh, već i da razviju različite veštine i osnaže samopouzdanje.

    digi7    digi6

Ugledni čas - pravopis, sistematizacija

27. jun 2018 - Galerija fotografija

Učenici 7.3 imali su priliku da provere koliko poznaju pravopisnu normu tražeći pravopisne greške na izložbi o Gustavu Klimtu, a gradska biblioteka, u čijem prostoru je izložba postavljena, darivala je knjige školi i učenicima koji su bili najuspešniji u pronalaženju primera ogrešenja o pravopis.

Poseta učenika IV2 odeljenja Uglenim časovima u Tehničkoj školi

18. april 2018 - Galerija fotografija

Učenici IV2 odeljenja naše škole posetili su 18.4.2018. Tehničku školu na poziv profesora Mirka Vukobrata, Darinke Hristić Klačak i Zagorke Pastor. Učenici su imali priliku da kroz dva ugledna časa saznaju nešto o obnovljivim i neobnovljivim izvorima energije i strujnom kolu. Cilj predavanja bio je da kroz aktivnu nastavu, na interesantan i razumljiv način povežu nastavne sadržaje koje su učili u školi, da budu istraživači i isprobaju razne eksperimente.

tehn1    tehn2

Kroz današnju posetu učenici su imali priliku da čuju, vide, opipaju, saznaju šta su to magneti, naelektrisanje, kako se od solarnog panela dobija struja, da povežu strujno kolo, saznaju šta je indukcija. Učenici su pokazali zavidno znanje iz ovih oblasti, aktivno su učestvovali u eksperimentima, nešto novo naučili i zabavili se.

tehn3    tehn5

Na kraju časova smo im priredili iznenađenje. Predavanju se priključio i učenik naše Tehničke škole Dejan Dražić, poznatiji kao Dex Rock, koga su pozdravili sa oduševljenjem, fotografisali se i uzeli autograme.

tehn6

Upravljanje robotom pomoću računara

4. jun 2017 - Galerija forografija

U toku maja meseca programerski klub Centra za stručno usavršavanje održao je radionice programiranja mBot robota. Ove radionice su održane u sklopu realizacije projekta pod nazivom Prolećni kamp Ki.Kod.Klub-a, koji je odobren od strane Pokrajinskog sekretarijata za obrazovanje. U programiranju robota učestvovali su učenici odeljenja sedmog razreda naše škole. Ove aktivnosti programiranja robota osmišljene su kao podrška predmetu Tehničko i informatičko obrazovanje, koji u sklopu nastavnog plana ima za temu „Upravljanje hardverom pomoću računara”.

   

Učenici su se upoznali sa mBot robotom, njegovim osnovnim delovima, motorima, senzorima, portovima i njegovom upravljačkom jedinicom. Ovaj robot se programira pomoću softvera prilagođenim uzrastu sedmaka pod nazivom mBlock, koji je u osnovi identičan Scratchu, a uveliko se koristi u svetu za obuke iz programiranja u školama. Polaznici radionice su imali prilike da vide i sami programiraju robota, i nateraju ga da: svetli različitim bojama u različitim vremenskim intervalima, svira različite kompozicije, kreće se po zadatoj putanji, koristi svoja čula, senzore za svetlo, daljinu i boje. U programima vrednosti koje su senzori slali upravljačkoj jedinici robota omogućavali su njegovo pravovremeno reagovanje kako ne bi naleteo na zid i na vreme izbegavao prepreke koje su se pojavljivale pred njim prilikom kretanja. Najsloženiji program bio je zadavanje kretanja robota po zadatoj crnoj liniji, gde robot koristi svoj senzor za boje, što su učenici sa lakoćom savladali i razumeli. Svi primeri programa su bili povezani sa njihovom praktičnom primenom u svakodnevnom životu. Kroz ovu radionicu im je pokazano kako jednostavno mogu programirati robota, i da već u ovom uzrastu mogu rešavati probleme koje rešavaju inženjeri i programeri po fabrikama u celom svetu. Prilikom upravljanja robotom korištena su znanja iz različitih oblasti, i to su oblasti: fizika, elektrotehnika, mašinstvo, informatika, matematika i engleski jezik, koje čine okosnicu nove naučne discipline STEM. Radionicu su održali instruktori Ki.Kod.Klub-a profesori informatike Tanja Radovanov i Arpad Pastor. 

   

Radionica programiranja ScratchJr #1

5. april 2017 - Galerija fotografija

U sredu, 5. aprila, instruktori Ki.Kod.Klub-a, programerskog kluba Centra za stručno usavršavanje Kikinda, održali su novu radionicu u sklopu promocije programiranja u našoj školi. Na času informatike učenici III2, sa učiteljicom Gordanom Rackov, upoznali su se sa programskim jezikom ScratchJr. Ovaj programski jezik je prilagođen uzrastu dece od 5 do 11 godina pomoću kojeg veoma lako mogu savladati programerske korake. Učenici su sa lakoćom shvatali logički i algoritamski način razmišljanja programera.

1

Mali programeri su naterali razne crtane likove da plešu, skaču, trče, nestaju kao duhovi, ali i na razne druge dinamične stvari koje omogućava ovaj program. Naši učenici su imali prilike da naprave animirane filmove, da slici i junacima na njoj udahnu pokret i naprave malu priču. Ove aktivnosti će se nastaviti pod budnim okom instruktora Tanje Radovanov i Arpada Pastora sve dok učenici ne savladaju program do detalja i budu sposobni da samostalno, bez ičije pomoći, sami naprave program koji će biti plod njihove mašte.

2   3

Programiranje Makeblock robota sa Ki.Kod.Klub-om

23. mart 2017 - Galerija fotografija

U utorak, 21. marta, u prostorijama Centra za stručno usavršavanje odeljenje III2 sa svojom učiteljicom Gordanom Rackov učestvovalo je u radionici „Programiranje Makeblock robota”, u sklopu promocije programiranja. Cilj ove radionice je bio upoznavanje sa delovima robota i njegovim fukcionisanjem, kao i da svako od polaznika napiše program koji bi robot odmah na licu mesta izvršavao. Tako su učenici mogli da vide kako je lako programiranje uređaja koji izvršavaju njihove komande u ranom uzrastu, a sve u cilju da se oslobode straha od programiranja. Na ovaj način spojili su znanje iz programiranja sa praksom i upravljali robotom baš kao i inženjeri, programeri u fabrikama.

1  2

Učenici su upoznati i sa STEM-om, novom naučnom disciplinom koja obuhvata: nauku, tehnologiju, inženjerstvo i matematiku. Učenicima su objašnjeni delovi robota, njegovi senzori, upravljačka jedinica i napajanje, kao i programerski jezik robota na praktičnim primerima. Tako je robot izvodio razne plesne tačke (kretajući se napred, nazad, levo i desno), svirao i svetleo u raznim bojama. Na ovaj način su naši učenici kroz zabavu i igru napravili svoje prve programerske korake u upravljanju mašinom. Radionicu je organizovao Ki.Kod.Klub, programerski klub Centra za stručno usavršavanje Kikinda, čiji instruktori su profesori informatike Tanja Radovanov i Arpad Pastor. U sklopu ove radionice učestvovalo je više od 70 učenika iz još dve škole (OŠ „Žarko Zrenjanin” i OŠ „Vuk Karadžić”), napisano je više od 90 programa i oko 700 linija koda koji je iscrpljeni robot pažljivo slušao i izvršavao. Svako od učesnika radionice je napisao barem jedan program, uz podršku i analizu programskog koda od strane ostalih drugara i instruktora. 

3

Na obuci o bezbednosti u saobraćaju

18. decembar 2016.

Učenici odeljenja V2 su u petak sa svojim odeljenjskim starešinom bili gosti Moto kluba „No limits”. Tom prilikom su im domaćini i pripadnici policije održali predavanje na temu Bezbednost u saobraćaju. Tokom predavanja, puštani su snimci brojnih opasnih situacija u saobraćaju i svaka je detaljno opisana i obrazložene su opasnosti i posledice koje se mogu desiti. Učenici su pomno pratili izlaganja i postavljali pitanja. Na kraju predavanja domaćini su počastili goste sokom i grickalicama, a za uspomenu na ovo gostovanje i kao podsetnik da u saobraćaju paze, dobili su i po majicu ispisanu temom predavanja.

1

Japan kroz kulturu, tradiciju i nauku

21. novembar 2016 - Galerija fotografija

Nastavnice Maja Duvnjak i Eleonora Volaš Cibula održale su ugledni čas korelacijom predmeta  — geografije i tehničkog i informatičkog obrazovanja. Uglednom času su prisustvovali kolege i učenici sedmog razreda i srpskog i mađarskog odeljenja, koji su imali prilike da kroz maštu „otputuju” u Japan. Iz geografskog ugla predstavljen je Japan kroz prirodne odlike i nepogode koje ih mogu zadesiti, kroz uspeh njihovog brzog razvoja pomoću rada, reda, discipline i poštovanja, i pomoću ulaganja u nauku i školstvo. Tehnička dostignuća, brzi Maglev vozovi i njihov način rada, kao i razni roboti predstavljeni su iz ugla tehničkog i informatičkog obrazovanja. U poslednjoj trećini časa, prisutnima se pridružio i gost Tibor Ružić, koji je uveo učenike u čari origamija. Uz njegovu pomoć, đaci su napravili ždrala — simbol Japana. Svi prisutni su imali priliku da probaju japanske jabuke, kao i da piju čaj od trešnjinog cveta.

Učenicima je dočaran jedan drugačiji svet i jedna drugačija kultura. Pokazalo se to kao dobitna kombinacija, jer je sat i po vremena dvočasa proletelo i pokazalo se kao kratko.

1  2

Primena IKT u nastavi - ogledni čas

5. novembar 2016 - Galerija fotografija

Učiteljica Gordana Rackov je 2. novembra 2016. održala ogledni čas iz predmeta Priroda i društvo, a nastavna jedinica bila je Prirodna staništa – šume. Učenici su imali prilku da upoznaju šumski svet kombinacijom multimedijalne prezentacije, individualnog rada putem interaktivne table i vežbanjem na Mudlu na tablet računarima. Samostalan rad i brza povratna informacija omogućavaju učenicima da stiču veću pokretljivost intuitivnog mišljenja, psihološku uravnoteženost i kognitivno-motoričku angažovanost.

sume1    sume2

Primena IKT u nastavi podrazumeva kvalitetan profesionalni rad nastavnika i povećanu motivaciju za rad i njihovo angažovanje i usavršavanje na dva nivoa — rad na sopstvenom usavršavanju i rad na istraživanju u primeni novih nastavnih metoda.
Oglednom času su prisustvovali: direktor škole Vitomir Radak, nastavnik informatike i pomoćnik direktora Milorad Karanović, učiteljice — Ljiljana Jolić, Jasmina Ciganović, Jasmina Koldan, Branislava Okuka, Jovanka Jovanovski, Radmila Čudanov, Svetlana Subotički, Jasmina Terzin, Miroslava Sivčev, i nastavnice biologije — Danijela Trtić i Žužana Kirti Dekanj.

sume3    sume4

Matematika kroz igru

5. novembar 2016 - Galerija fotografija

Nastavnik matematike Danilo Borovnica je u petom razredu održao ugledni čas na temu Deljivosti i faktorizacije brojeva. Koristio je edukativnu igru Prime Climb, kojoj je dao ime Pravilno Prosto Pentranje, tj. P3. Ovo je prvi put u Srbiji da se ova igra primenjuje u nastavi. Ovo može biti inovativna metoda učenja množenja i deljenja koja omogućava i mlađem uzrastu da se uključi u igru putem prepoznavanja obrazaca, tj. gledajući u boje. Za potrebe ovog časa, nastavnik Borovnica je uradio prevod pravila igre, napravio ploču i karte. Ovaj pristup nastavi odgovara Kolbovom eksperimentalnom ciklusu (stil učenja) koji polazi od konkretnog iskustva (osećati, otkrivati) preko reflektivnog posmatranja (opservacija), apstraktne konceptualizacije (promišljanje, analiza, razmišljanje) i aktivnog eksperimetnisanja (činjenje, primena).

igra1    igra4

U školi se dosta vremena provodi u savladavanju množenja i deljenja, ali većina provedenog vremena u vežbanju je frustrirajuća, dosadna, bez isticanja dubljeg razumevanja matematike, tako da deca gube zainteresovanost, propuštaju lepotu i uživanje. Ova igra inspiriše decu za dublje razumevanje matematike dok vežbaju aritmetiku; mehanizam igranja je jednostavan, tako da deca u njoj mogu da uživaju dok igraju, ali moguće strategije su dovoljno složene da čak i izvežbani igrači moraju da stanu i razmisle koji naredni potez će biti najbolji. Mi smo je zavoleli.
Igra liči na „Ne ljuti se, čoveče” samo po figurama i po tome što možete naljutiti protivnika kada ga izbacite sa table.
Uglednom času su prisustvovali direktor škole Vitomir Radak, učiteljica Gordana Rackov, pedagog Mirjana Blagojević, nastavnica tehničkog Marija Ristić i bibliotekarka Snežana Danić.
Za više informacija o ovoj igri pogledajte sajt nastavnika Borovnice.

igra2    igra3    

Problemska nastava uz podršku računara - ogledni čas

5. novembar 2016 - Galerija fotografija

Suština savremene nastave ogleda se u tome da se iz nastavnog procesa sve više potiskuju verbalizam i mehaničko pamćenje gradiva, metode i oblici rada u kojima su učenici pasivni.
S tim u vezi, učiteljica Gordana Rackov je zajedno sa nastavnikom Arpadom Pastorom 10.10. 2016. održala ogledni čas iz matematike, a nastavna jedinica bila je Ugao – pojam i obeležavanje. Oni su pokazali na koji način je moguće obraditi geometrijske sadržaje primenom problemske nastave uz pomoć računara.

ugao1    ugao2

Ovakvi časovi omogućavaju učenicima da stiču znanje korišćenjem savremenih nastavnih sredstava i metoda, povećavaju zainteresovanost učenika i utiču na njihovu motivisanost i postignuća.
Uglednom času su prisustvovali direktor škole Vitomir Radak, učiteljice Ljiljana Jolić i Jasmina Ciganović i nastavnik informatike i računarstva i pomoćnik direktora, Milorad Karanović.

ugao4    ugao3

Nastavnici matematike i učenici kao istraživači

20. oktobar 2016 - Galerija fotografija

Povodom Noći istraživača 30.9.2016. godine, nastavnici matematike Leona Oros i Danilo Borovnica održali su radionicu u prostorijama Centra za stručno usavršavanje u Kikindi. Nastavnici su prisutnim učenicima i kolegama prikazivali logičke igre sadržane u dva Matematička kofera koje je ustupio Centar za promociju nauke iz Beograda.

noć1    noć2

Sve igre su bile vezane za geometriju. Jedna od igara je prepoznavanje geometrijskih tela i to na osnovu opisa sa kartice koje igrač izvuče iz koverte. Još jedna igra koja se deci izuzetno dopala je „Nikitin”. Radi se o geometrijskim figurama koje su sastavljene od kocki, a pomoću kojih učenici treba da sastave složenije geometrijske figure. I deca i nastavnici su podjednako uživali igrajući se.
Matematički koferi su bili na raspolaganju do 7. oktobra, te su nastavnici naše škole iskoristili priliku da deci časove matematike učine zanimljivijim. Nastavnik Zoltan Kanalaš je sa svojim učenicima sedmog razreda posetio CSU i održao ugledni čas koristeći Kofere. Nastavnica Leona Oros je učenicima odeljenja 55, 65 i 75 održala ugledne časove u prostoriji Naučnog kluba. Deca su imala priliku da se bolje upoznaju kako sa Matematičkim koferom tako i sa ostalim rekvizitima Naučnog kluba.

noć3    noć4

Programiranje Lego robota - ogledni čas

19. oktobar 2016 - Galerija fotografija

Nastavnik informatike i računarstva Arpad Pastor je zajedno sa učiteljicom Gordanom Rackov održao učenicima trećeg razreda ogledni čas iz predmeta Od igračke do računara o tome kako radi i kako se programira Lego robot.

Učenici su na jednostavnim primerima mogli da vide kako robot funkcioniše, njegove delove, kako se programira i kako promena određenih parametara programa utiče na njegov rad. „Mladi programeri” su sa oduševljenjem propratili svaki program i korak robota. Robot je ispuštao zastrašujuće zvuke i na ekranu su se iscrtavala strašna lica, a svi učenici su sa velikom hrabrošću pratili njegove kreacije.

1   2

3

Programerske radionice u CSU Kikinda

15. oktobar 2016 - Galerija fotografija

Nastavnici OŠ „Sveti Sava” i Tehničke škole su u sredu, 5. oktobra, u Centru za stručno usavršavanje održali tri radionice vezane za programiranje. Oko 50 učenika, podeljenih u tri grupe, učestvovalo je u ovim radionicama. Našu školu su predstavljali učenici 7. i 8. razreda, dok su Tehničku školu predstavljali budući programeri, učenici smera Elektrotehničar računara, kojima je ovo bio i redovan čas. Učenici su imali prilike da učestvuju i oprobaju se u:

    1. programiranju LEGO robota;
    2. izradi semafora i njegovom programiranju uz pomoć Arduina; i
    3. programiranju robota putem igrice LEGO Fix Factory na tablet računarima.

Na svakom punktu polaznici su se upoznali sa novim tehnologijama i naučili kako jednostavno mogu da se programiraju složene stvari. U susret Evropskoj nedelji programiranja, cilj radionica je bio da učenici shvate da programiranje nije strašno, da svako može da napiše bar jednostavnije programe, da učenici na lep način steknu osnovna znanja i da oni koji odluče da se ovim ozbiljno bave imaju dobru osnovu za proširivanje istih.

1   3

2   4

Ove radionice su bile organizovane kao upoznavanje sa programiranjem uređaja. Učenici, nažalost, nisu bili u mogućnosti da savladaju neke složenije programe zbog vremenskog ograničenja trajanja radionica. U nastavku ispod možete pogledati primere programa koji se koriste u realnom životu i koje su učenici mogli bez problema uraditi.

U prvom primeru je predstavljen viljuškar koji je programiran da u fabrici premešta proizvode u magacin. Naravno, bez viljuškariste.

{youtube}cS56WCQaz_0{/youtube}

U drugom primeru je predstavljen transporter koji je programiran da u fabrici prati crnu liniju kroz ceo proizvodni pogon, staje na određenim punktovima, onim koji su obeleženi crvenom trakom, da bi pokupio proizvode za magacin pomoću robota za utovar. Na kraju, transporter se zaustavlja na beloj traci gde se svi proizvodi sada smeštaju u magacin uz pomoć robota za istovar, opet, naravno, bez prisustva ljudi. Ovo su primeri iz proizvodnih pogona gde se ovo već primenjuje, čime učenike pripremamo za praktičan rad kada završe školovanje.

{youtube}wMfyw0q7cS8{/youtube}

Kako je potonuo Titanik - ugledni čas

25. februar 2016 - Galerija fotografija

Nastavnik fizike Ernest Satler održao je učenicima sedmih razreda interesantan ugledni čas o tome kako je potonuo Titanik.

Kroz mnoštvo interesantnih i nepoznatih detalja, koji nisu spomenuti u filmu ili su bili drugačije predstavljeni, lepo su se objasnili uzroci brodoloma pomoću delova gradiva iz fizike u sedmom i šestom razredu. Učenici su sa mnogo pažnje i interesovanja pratili priču o izgradnji i karakteristikama najluksuznijeg broda tadašnjeg vremena. Mada im je kraj plovidbe Titanika bio poznat, čuli su i videli kroz animacije mnogo toga što nisu znali.

Na kraju časa su ispratili model Titanika koji se našao, nažalost, na dnu akvarijuma.

1   2

Potkategorije

Pretraga