Serbian Chinese (Simplified) English French German Hungarian Italian Norwegian Romanian
Vinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo Slider
PrimeriDobrePrakdeBlack
DobraPraksa
                          eCasopisRed
eČasopis
                          AktivnaSkola
AktivnaŠkola
                          FacebookRed
facebook
                          MoodleRed
moodle
                          Instagram
Instagram

Primeri dobre prakse

Upravljanje robotom pomoću računara

4. jun 2017 - Galerija forografija

U toku maja meseca programerski klub Centra za stručno usavršavanje održao je radionice programiranja mBot robota. Ove radionice su održane u sklopu realizacije projekta pod nazivom Prolećni kamp Ki.Kod.Klub-a, koji je odobren od strane Pokrajinskog sekretarijata za obrazovanje. U programiranju robota učestvovali su učenici odeljenja sedmog razreda naše škole. Ove aktivnosti programiranja robota osmišljene su kao podrška predmetu Tehničko i informatičko obrazovanje, koji u sklopu nastavnog plana ima za temu „Upravljanje hardverom pomoću računara”.

   

Učenici su se upoznali sa mBot robotom, njegovim osnovnim delovima, motorima, senzorima, portovima i njegovom upravljačkom jedinicom. Ovaj robot se programira pomoću softvera prilagođenim uzrastu sedmaka pod nazivom mBlock, koji je u osnovi identičan Scratchu, a uveliko se koristi u svetu za obuke iz programiranja u školama. Polaznici radionice su imali prilike da vide i sami programiraju robota, i nateraju ga da: svetli različitim bojama u različitim vremenskim intervalima, svira različite kompozicije, kreće se po zadatoj putanji, koristi svoja čula, senzore za svetlo, daljinu i boje. U programima vrednosti koje su senzori slali upravljačkoj jedinici robota omogućavali su njegovo pravovremeno reagovanje kako ne bi naleteo na zid i na vreme izbegavao prepreke koje su se pojavljivale pred njim prilikom kretanja. Najsloženiji program bio je zadavanje kretanja robota po zadatoj crnoj liniji, gde robot koristi svoj senzor za boje, što su učenici sa lakoćom savladali i razumeli. Svi primeri programa su bili povezani sa njihovom praktičnom primenom u svakodnevnom životu. Kroz ovu radionicu im je pokazano kako jednostavno mogu programirati robota, i da već u ovom uzrastu mogu rešavati probleme koje rešavaju inženjeri i programeri po fabrikama u celom svetu. Prilikom upravljanja robotom korištena su znanja iz različitih oblasti, i to su oblasti: fizika, elektrotehnika, mašinstvo, informatika, matematika i engleski jezik, koje čine okosnicu nove naučne discipline STEM. Radionicu su održali instruktori Ki.Kod.Klub-a profesori informatike Tanja Radovanov i Arpad Pastor. 

   

Radionica programiranja ScratchJr #1

5. april 2017 - Galerija fotografija

U sredu, 5. aprila, instruktori Ki.Kod.Klub-a, programerskog kluba Centra za stručno usavršavanje Kikinda, održali su novu radionicu u sklopu promocije programiranja u našoj školi. Na času informatike učenici III2, sa učiteljicom Gordanom Rackov, upoznali su se sa programskim jezikom ScratchJr. Ovaj programski jezik je prilagođen uzrastu dece od 5 do 11 godina pomoću kojeg veoma lako mogu savladati programerske korake. Učenici su sa lakoćom shvatali logički i algoritamski način razmišljanja programera.

1

Mali programeri su naterali razne crtane likove da plešu, skaču, trče, nestaju kao duhovi, ali i na razne druge dinamične stvari koje omogućava ovaj program. Naši učenici su imali prilike da naprave animirane filmove, da slici i junacima na njoj udahnu pokret i naprave malu priču. Ove aktivnosti će se nastaviti pod budnim okom instruktora Tanje Radovanov i Arpada Pastora sve dok učenici ne savladaju program do detalja i budu sposobni da samostalno, bez ičije pomoći, sami naprave program koji će biti plod njihove mašte.

2   3

Programiranje Makeblock robota sa Ki.Kod.Klub-om

23. mart 2017 - Galerija fotografija

U utorak, 21. marta, u prostorijama Centra za stručno usavršavanje odeljenje III2 sa svojom učiteljicom Gordanom Rackov učestvovalo je u radionici „Programiranje Makeblock robota”, u sklopu promocije programiranja. Cilj ove radionice je bio upoznavanje sa delovima robota i njegovim fukcionisanjem, kao i da svako od polaznika napiše program koji bi robot odmah na licu mesta izvršavao. Tako su učenici mogli da vide kako je lako programiranje uređaja koji izvršavaju njihove komande u ranom uzrastu, a sve u cilju da se oslobode straha od programiranja. Na ovaj način spojili su znanje iz programiranja sa praksom i upravljali robotom baš kao i inženjeri, programeri u fabrikama.

1  2

Učenici su upoznati i sa STEM-om, novom naučnom disciplinom koja obuhvata: nauku, tehnologiju, inženjerstvo i matematiku. Učenicima su objašnjeni delovi robota, njegovi senzori, upravljačka jedinica i napajanje, kao i programerski jezik robota na praktičnim primerima. Tako je robot izvodio razne plesne tačke (kretajući se napred, nazad, levo i desno), svirao i svetleo u raznim bojama. Na ovaj način su naši učenici kroz zabavu i igru napravili svoje prve programerske korake u upravljanju mašinom. Radionicu je organizovao Ki.Kod.Klub, programerski klub Centra za stručno usavršavanje Kikinda, čiji instruktori su profesori informatike Tanja Radovanov i Arpad Pastor. U sklopu ove radionice učestvovalo je više od 70 učenika iz još dve škole (OŠ „Žarko Zrenjanin” i OŠ „Vuk Karadžić”), napisano je više od 90 programa i oko 700 linija koda koji je iscrpljeni robot pažljivo slušao i izvršavao. Svako od učesnika radionice je napisao barem jedan program, uz podršku i analizu programskog koda od strane ostalih drugara i instruktora. 

3

Na obuci o bezbednosti u saobraćaju

18. decembar 2016.

Učenici odeljenja V2 su u petak sa svojim odeljenjskim starešinom bili gosti Moto kluba „No limits”. Tom prilikom su im domaćini i pripadnici policije održali predavanje na temu Bezbednost u saobraćaju. Tokom predavanja, puštani su snimci brojnih opasnih situacija u saobraćaju i svaka je detaljno opisana i obrazložene su opasnosti i posledice koje se mogu desiti. Učenici su pomno pratili izlaganja i postavljali pitanja. Na kraju predavanja domaćini su počastili goste sokom i grickalicama, a za uspomenu na ovo gostovanje i kao podsetnik da u saobraćaju paze, dobili su i po majicu ispisanu temom predavanja.

1

Japan kroz kulturu, tradiciju i nauku

21. novembar 2016 - Galerija fotografija

Nastavnice Maja Duvnjak i Eleonora Volaš Cibula održale su ugledni čas korelacijom predmeta  — geografije i tehničkog i informatičkog obrazovanja. Uglednom času su prisustvovali kolege i učenici sedmog razreda i srpskog i mađarskog odeljenja, koji su imali prilike da kroz maštu „otputuju” u Japan. Iz geografskog ugla predstavljen je Japan kroz prirodne odlike i nepogode koje ih mogu zadesiti, kroz uspeh njihovog brzog razvoja pomoću rada, reda, discipline i poštovanja, i pomoću ulaganja u nauku i školstvo. Tehnička dostignuća, brzi Maglev vozovi i njihov način rada, kao i razni roboti predstavljeni su iz ugla tehničkog i informatičkog obrazovanja. U poslednjoj trećini časa, prisutnima se pridružio i gost Tibor Ružić, koji je uveo učenike u čari origamija. Uz njegovu pomoć, đaci su napravili ždrala — simbol Japana. Svi prisutni su imali priliku da probaju japanske jabuke, kao i da piju čaj od trešnjinog cveta.

Učenicima je dočaran jedan drugačiji svet i jedna drugačija kultura. Pokazalo se to kao dobitna kombinacija, jer je sat i po vremena dvočasa proletelo i pokazalo se kao kratko.

1  2

Primena IKT u nastavi

5. novembar 2016 - Galerija fotografija

Učiteljica Gordana Rackov je 2. novembra 2016. održala ugledni čas iz predmeta Priroda i društvo, a nastavna jedinica bila je Prirodna staništa – šume. Učenici su imali prilku da upoznaju šumski svet kombinacijom multimedijalne prezentacije, individualnog rada putem interaktivne table i vežbanjem na Mudlu na tablet računarima. Samostalan rad i brza povratna informacija omogućavaju učenicima da stiču veću pokretljivost intuitivnog mišljenja, psihološku uravnoteženost i kognitivno-motoričku angažovanost.

sume1    sume2

Primena IKT u nastavi podrazumeva kvalitetan profesionalni rad nastavnika i povećanu motivaciju za rad i njihovo angažovanje i usavršavanje na dva nivoa — rad na sopstvenom usavršavanju i rad na istraživanju u primeni novih nastavnih metoda.
Uglednom času su prisustvovali direktor škole Vitomir Radak, nastavnik informatike i pomoćnik direktora Milorad Karanović, učiteljice — Ljiljana Jolić, Jasmina Ciganović, Jasmina Koldan, Branislava Okuka, Jovanka Jovanovski, Radmila Čudanov, Svetlana Subotički, Jasmina Terzin, Miroslava Sivčev, i nastavnice biologije — Danijela Trtić i Žužana Kirti Dekanj.

sume3    sume4

Matematika kroz igru

5. novembar 2016 - Galerija fotografija

Nastavnik matematike Danilo Borovnica je u petom razredu održao ugledni čas na temu Deljivosti i faktorizacije brojeva. Koristio je edukativnu igru Prime Climb, kojoj je dao ime Pravilno Prosto Pentranje, tj. P3. Ovo je prvi put u Srbiji da se ova igra primenjuje u nastavi. Ovo može biti inovativna metoda učenja množenja i deljenja koja omogućava i mlađem uzrastu da se uključi u igru putem prepoznavanja obrazaca, tj. gledajući u boje. Za potrebe ovog časa, nastavnik Borovnica je uradio prevod pravila igre, napravio ploču i karte. Ovaj pristup nastavi odgovara Kolbovom eksperimentalnom ciklusu (stil učenja) koji polazi od konkretnog iskustva (osećati, otkrivati) preko reflektivnog posmatranja (opservacija), apstraktne konceptualizacije (promišljanje, analiza, razmišljanje) i aktivnog eksperimetnisanja (činjenje, primena).

igra1    igra4

U školi se dosta vremena provodi u savladavanju množenja i deljenja, ali većina provedenog vremena u vežbanju je frustrirajuća, dosadna, bez isticanja dubljeg razumevanja matematike, tako da deca gube zainteresovanost, propuštaju lepotu i uživanje. Ova igra inspiriše decu za dublje razumevanje matematike dok vežbaju aritmetiku; mehanizam igranja je jednostavan, tako da deca u njoj mogu da uživaju dok igraju, ali moguće strategije su dovoljno složene da čak i izvežbani igrači moraju da stanu i razmisle koji naredni potez će biti najbolji. Mi smo je zavoleli.
Igra liči na „Ne ljuti se, čoveče” samo po figurama i po tome što možete naljutiti protivnika kada ga izbacite sa table.
Uglednom času su prisustvovali direktor škole Vitomir Radak, učiteljica Gordana Rackov, pedagog Mirjana Blagojević, nastavnica tehničkog Marija Ristić i bibliotekarka Snežana Danić.
Za više informacija o ovoj igri pogledajte sajt nastavnika Borovnice.

igra2    igra3    

Problemska nastava uz podršku računara

5. novembar 2016 - Galerija fotografija

Suština savremene nastave ogleda se u tome da se iz nastavnog procesa sve više potiskuju verbalizam i mehaničko pamćenje gradiva, metode i oblici rada u kojima su učenici pasivni.
S tim u vezi, učiteljica Gordana Rackov je zajedno sa nastavnikom Arpadom Pastorom 10.10. 2016. održala ugledni čas iz matematike, a nastavna jedinica bila je Ugao – pojam i obeležavanje. Oni su pokazali na koji način je moguće obraditi geometrijske sadržaje primenom problemske nastave uz pomoć računara.

ugao1    ugao2

Ovakvi časovi omogućavaju učenicima da stiču znanje korišćenjem savremenih nastavnih sredstava i metoda, povećavaju zainteresovanost učenika i utiču na njihovu motivisanost i postignuća.
Uglednom času su prisustvovali direktor škole Vitomir Radak, učiteljice Ljiljana Jolić i Jasmina Ciganović i nastavnik informatike i računarstva i pomoćnik direktora Milorad Karanović.

ugao4    ugao3

Strana 1 od 4

Školski Google Webmail

MailRed